Heeft u een vraag? Kijk bij de veelgestelde vragen of neem contact met ons op!

Veelgestelde vragen medische acceptatie


Vraag:
Mijn assurantiebemiddelaar heeft een aanvraag ingediend. Wat gebeurt er daarna?
Antwoord:
Uw aanvraag zal door Leidsche verzekeringen in behandeling worden genomen en u ontvangt een e-mailbericht voor het leveren van de noodzakelijke medische waarborgen.

Vraag:
Welke medische waarborgen moet ik leveren?
Antwoord:
De te leveren medische waarborgen leest u in de tabel op deze pagina.

Vraag:
Zijn er naast mijn premie nog extra kosten verbonden aan de medische acceptatie?
Antwoord:
Nee, u betaalt alleen uw premie. Er zijn voor u dus geen extra kosten voor de medische acceptatie.

Vraag:
Hoe werkt een elektronische gezondheidsverklaring?
Antwoord:
U ontvangt een mailtje met daarin een linkje naar een persoonlijke internetpagina waar u de medische vragen kunt beantwoorden. Voor het inloggen op deze pagina gebruikt u uw geboortedatum. Na beantwoording van de vragen ontvangt u van ons een e-mail met daarin een samenvatting van uw gegeven antwoorden op de medische vragen. U wordt gevraagd deze samenvatting opnieuw te bevestigen door op de link in de mail te klikken. Door deze hernieuwde bevestiging geeft u definitief aan dat de gegeven antwoorden naar waarheid zijn gegeven. Hierna worden de gezondheidsvragen door ons medisch beoordeeld.

Vraag:
Hoe snel ontvang ik als verzekerde bericht voor het leveren van medische waarborgen?
Antwoord:
Veelal zult u een e-mail met een linkje voor de Elektronische Gezondheidsverklaring of het maken van een keuringsafspraak binnen 1 dag na het indienen van de aanvraag ontvangen van ons.

Vraag:
Moet ik nog ergens voor tekenen?
Antwoord:
U hoeft geen handtekening meer te zeggen op uw gezondheidsverklaring. Wel bevestigt u de geleverde antwoorden digitaal. U wordt gevraagd deze samenvatting opnieuw te bevestigen door op de link in de mail te klikken. Door deze hernieuwde bevestiging geeft u definitief aan dat de gegeven antwoorden naar waarheid zijn gegeven. Indien uit de beoordeling van uw gezondheidsverklaring blijkt dat er meer informatie benodigd is, zult u nog wel een (niet-digitale) handtekening dienen te zetten!

Vraag:
Wat kunnen de gevolgen zijn van het bewust leveren van onjuiste medische informatie?
Antwoord:
Een onjuiste opgave van uw medische situatie kan mogelijk grote negatieve gevolgen hebben voor de hoogte van de uitkering in geval van overlijden.

Vraag:
Wat gebeurt er als ik de elektronische gezondheidsvragen niet invul?
Antwoord:
In dat geval zullen we u twee keer een rappel sturen. Daarna informeren we uw assurantiebemiddelaar. Mocht er dan nog geen reactie van u komen dan beƫindigen we de aanvraag.

Vraag:
Gaat u mij de ontvangst van de door mij ingevulde gezondheidsvragen bevestigen?
Antwoord:
U ontvangt van ons een bericht met bevestiging van uw akkoord op de gezondheidsvragen en een bevestiging van het feit dat we de medische beoordeling zullen starten.

Vraag:
Hoe gaat het proces bij een keuring?
Antwoord:
Als een keuring noodzakelijk is, ontvangt u van ons per e-mail een uitnodiging. Het met ons samenwerkende medisch adviesburo zal contact met u opnemen om een afspraak bij de keuringsinstelling of keurende arts te plannen.